Звіти

Річний звіт ММК з дошкільної освіти

2020/2021 н. р.

Проблемна тема, над якою працює методична міжшкільна комісія, вихователів закладів дошкільної освіти Долинської сільської ради:

«Методика розвитку творчого мовленнєвого  самовираження дошкільників в художній самодіяльності»

 Головною метою, є:

- визначити та обґрунтувати особливості, специфіку розвитку художньо-мовленнєвої  діяльності  в дошкільному дитинстві;

- проаналізувати власний та передовий педагогічний досвід, впливу художньо-мовленнєвої діяльності на всебічний розвиток дитини дошкільного віку;

- розвиток принципів формування світогляду дошкільників в інтегрованому просторі;

- організаційна робота з розвитку художньо мовленнєвої діяльності педагога, створення у групі піднесеної атмосфери, відкритої до пошуку й експерименту;

- інтеграція різних видів дитячої діяльності (пізнавальної, ігрової, образотворчої, музичної, театралізованої, художньо-мовленнєвої);

- зацікавити ставлення педагога, який сам є творчою особистістю, до дитячої творчості.

 Завдання:

- розвиток мови за допомогою переказів оповідань від третьої особи, спільного розповідання,  розповідання по колу, а також твори власних казок;

- виявлення творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку;

- зниження рівня агресивності та подолання  тривожності, страхів - через книгу;

- розвиток комунікативних здібностей, пізнання світогляду за провідною роллю художнього  слова;

- впровадження нових цікавих форм, методів, прийомів з художньою літературою;

- організація стійкого зв`язку між дитиною, батьками та педагогом;

- створення умов для впровадження творчого мовленнєвого  самовираження дошкільників в художній самодіяльності.

 

Пріоритетні напрямки в роботи методичної міжшкільної комісії:                                                                                                                

-  створення сприятливих умов для розвитку та саморозвитку кожної особистості;

- розвивати  партнерські відносини з батьками, як основа для досягнення взаємних цілей у вихованні гармонійної особливості дітей дошкільного віку;

- формувати у вихованців навички спілкування та взаємодії з однолітками, дорослими в процесі художньо-мовленнєвої діяльності; 

 - продовжувати використовувати інноваційні технологій під час освітнього процесу, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів.                                                                  

Протягом 2020-2021 н. р. були проведенні 4 засідання ММК об'єднання: 

- на яких був постійний обмін досвідом, розвиток  творчої  ініціативи педагогів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;

- Відбулося засідання на таку тематику: школа майстерності педагогів: «Літературна скринька»,  «Книжковий  куточок».

Основною метою куточка книжки є:

Принцип формування світогляду в інтегрованому просторі закладів дошкільної освіти, де розглядали художню мовленнєву діяльність, як чинник впливу на кожний компонент світогляду: соціально-моральний (елементарні правила соціального буття), когнітивний (уявлення про Світ), емоційно-ціннісний (уявлення), поведінковий (способи вирішення різноманітних життєвих проблем на основі системи життєвих цінностей , ставлення до себе, до людей та світу), мовленнєвий, що є умовою та засобом виявлення дитиною елементів власного світогляду.

На кожен з цих компонентів має вплив художня література: як засіб переживання пізнавального змісту та засіб емоційного впливу. Тому, дуже важливо урахування відбору літературних творів для дітей дошкільного віку (за інтересами дітей, динамічність розгортання сюжету, чіткої організації тексту).

 Виховання у дошкільнят читацької культури, любові до художнього слова, інтересу до книжки — важливі завдання педагога.

Також, ознайомити дітей з історією виникнення та процесом виготовлення книжок; формувати знання про працю письменників, художників, які приймають участь у створенні книги; формувати у дітей бажання брати участь у створенні своїх книжок; поповнити куточки книги новими примірниками книг, залучити батьків до цього процесу; формувати  у батьків свідоме ставлення до процесу сімейного читання.

На засіданнях розглядалися актуальні питання теорії та практики дошкільного виховання: інтерактивний підхід до розвитку пізнавальної діяльності, стабілізація психоемоційного стану дітей завдяки арт-терапевтичним  методикам та психоемоційний стан вихователів дошкільних закладів.

Головні зусилля ММК об'єднання зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги вихователям у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють оптимізації виховного процесу.

В роботі з дітьми велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного розвитку. З метою покращення якості освітнього процесу, вихователі звертали увагу на вікові та психологічні особливості кожної дитини. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку , вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.









Звіт про роботу ММК з дошкільної освіти

за перше півріччя 2020/2021 н. р.

Проблемна тема, над якою працює методична міжшкільна комісія, вихователів закладів дошкільної освіти Долинської сільської ради:

«Методика розвитку творчого мовленнєвого  самовираження дошкільників в художній самодіяльності»

 Головною метою, є:

- визначити та обґрунтувати особливості, специфіку розвитку художньо-мовленнєвої  діяльності  в дошкільному дитинстві;

- проаналізувати власний та передовий педагогічний досвід, впливу художньо-мовленнєвої діяльності на всебічний розвиток дитини дошкільного віку;

- розвиток принципів формування світогляду дошкільників в інтегрованому просторі;

- організаційна робота з розвитку художньо мовленнєвої діяльності педагога, створення у групі піднесеної атмосфери, відкритої до пошуку й експерименту;

- інтеграція різних видів дитячої діяльності (пізнавальної, ігрової, образотворчої, музичної, театралізованої, художньо-мовленнєвої);

- зацікавити ставлення педагога, який сам є творчою особистістю, до дитячої творчості.

 Завдання:

- розвиток мови за допомогою переказів оповідань від третьої особи, спільного розповідання,  розповідання по колу, а також твори власних казок;

- виявлення творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку;

- зниження рівня агресивності та подолання  тривожності, страхів - через книгу;

- розвиток комунікативних здібностей, пізнання світогляду за провідною роллю художнього  слова;

- впровадження нових цікавих форм, методів, прийомів з художньою літературою;

- організація стійкого зв`язку між дитиною, батьками та педагогом;

- створення умов для впровадження творчого мовленнєвого  самовираження дошкільників в художній самодіяльності.

 

Пріоритетні напрямки в роботи методичної міжшкільної комісії:                                                                                                                

створення сприятливих умов для розвитку та саморозвитку кожної особистості;

- розвивати  партнерські відносини з батьками, як основа для досягнення взаємних цілей у вихованні гармонійної особливості дітей дошкільного віку;

- формувати у вихованців навички спілкування та взаємодії з однолітками, дорослими в процесі художньо-мовленнєвої діяльності; 

 - продовжувати використовувати інноваційні технологій під час освітнього процесу, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів.                                                                                        

 

За І півріччя 2020-2021 навчального року, було проведено два онлайн засідання ММК з дошкільної освіти із застосуванням відео сервісу ZOOM.

 

26.08.2020

Першим питанням став аналіз роботи ММК за минулий рік, пригадали здобутки та підсумок роботи ММК  з дітьми дошкільного віку.

Ознайомились з новою темою: «Методика розвитку творчого мовленнєвого  самовираження дошкільників в художній самодіяльності», обговорили  прийоми та методики впровадження в освітній процес закладів дошкільної освіти - художню самодіяльність.

Обговорювали виховання дітей в  умовах адаптивного карантину, дистанційної форми спілкування з батьками вихованців.

Вивчення методичних рекомендацій, щодо впливу художньої літератури на розвиток мовлення дошкільників. 

 

04.12.2020

Відбулося засідання на таку тематику: школа майстерності педагогів: «Літературна скринька»,  «Книжковий  куточок».

Основною метою куточка книжки є:

Принцип формування світогляду в інтегрованому просторі закладів дошкільної освіти, де розглядали художню мовленнєву діяльність, як чинник впливу на кожний компонент світогляду: соціально-моральний (елементарні правила соціального буття), когнітивний (уявлення про Світ), емоційно-ціннісний (уявлення), поведінковий (способи вирішення різноманітних життєвих проблем на основі системи життєвих цінностей , ставлення до себе, до людей та світу), мовленнєвий, що є умовою та засобом виявлення дитиною елементів власного світогляду.

На кожен з цих компонентів має вплив художня література: як засіб переживання пізнавального змісту та засіб емоційного впливу. Тому, дуже важливо урахування відбору літературних творів для дітей дошкільного віку (за інтересами дітей, динамічність розгортання сюжету, чіткої організації тексту).

 Виховання у дошкільнят читацької культури, любові до художнього слова, інтересу до книжки — важ­ливі завдання педагога.

Також, ознайомити дітей з історією виникнення та процесом виготовлення книжок; формувати знання про працю письменників, художників, які приймають участь у створенні книги; формувати у дітей бажання брати участь у створенні своїх книжок; поповнити куточки книги новими примірниками книг, залучити батьків до цього процесу; формувати  у батьків свідоме ставлення до процесу сімейного читання.

        Робота за перше півріччя була цікавою та плідною, де педагоги мали змогу проявити свою творчість та креативність, залучити батьків, як основу для досягнення взаємних цілей у вихованні гармонійної особливості дошкільника.

 

 

                                                      Звіт про роботу

                                          Методичної міжшкільної комісії

                                           з дошкільної освіти за перше півріччя

                                                              2019-2020н.р.

Тема: Гра як провідна діяльність та форма організації життя дошкільників

Мета:- забезпечувати розвиток вільної самостійної ігрової діяльності дітей;

- формувати стійкий інтерес до пізнання навколишнього світу і себе в ньому;

- залучати дітей до участі в різних видах ігор (творчі – сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, театралізовані; ігри з правилами – дидактичні, рухливі, інтелектуальні; народні), навчати розрізняти їх за змістом, характерними особливостями;

- сприяти виникненню в грі дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами; спонукати до обміну думками, оцінювання себе й інших, висловлювання власних суджень стосовно перебігу й підсумків гри;

- формувати навички спільних дій між дітьми, уміння домовлятися про задум, підбирати іграшки й атрибути, розподіляти ролі, узгоджувати дії, разом приймати рішення, діяти при потребі як команда та ін.;

- розвивати пізнавальні психічні процеси ( творчу уяву, сприймання, пам’ять, увагу, мислення), заохочувати до активного мовленнєвого спілкування;

- стимулювати розвиток творчих здібностей, розвивати самостійність, ініціативність, організованість, заохочувати до імпровізації;

    - виховувати моральні якості особистості (доброту, чуйність, товариськість, взаємодопомогу, толерантність, чесність, справедливість) та вольові риси характеру (наполегливість, цілеспрямованість, відповідальність) тощо.

30.08.19

Відбулося перше засідання на таку тематику:

1.Ознайомлення педагогів з інструктивно-методичними рекомендаціями «Про організацію роботу в дошкільних навчальних закладах у 2019/2020 н. р.».

2.Обговорення і затвердження плану роботи ММО на 2019-2020 н.р.

3.Обговорення графіку проведення нарад та відкритих заходів.(всі члени методичного об’єднання)


4.12.19

Відбулося друге засідання на таку тему: “Палички Кюізенера засіб для пізнання логіки і математики” відкрите заняття з логіко математичного розвитку Будиночок для Лиcички” підготувала вихователь Вельченко І. А..

Мета: Вправляти дітей у використанні математичних знань в ігровій ситуації

-продовжувати закріплювати назви основних кольорів;

-розвивати вміння групувати (палички) за кольором;

-виправляти дітей орієнтування в просторі;

учити узгоджувати слова-числівники “один”, багато з імеником у роді та числі

- виконувати вказівку вихователя

- розвивати увагу, логічне мислення.

- виховувати вміння процювати розом в команді.

Під час заняття діти удосконалювали вміння у використані математичних знань в ігровій ситуації:

-продовжувати закріплювати назви основних кольорів;

-розвивати вміння групувати (палички за кольором);

-вправляти дітей орієнтування у просторі;

-розвивати увагу і логічне мислення;

-виховувати вміння працювати разом в команді.

Під час зустрічі були розглянуті та обговорені теоретичні питання щодо цієї теми. Методист Немченко Т. В. ,підготувала консультацію”палички Кюізенера як засіб для пізнання логіки та математики”


Учасники ММК переглянули заняття з фізкультури “Стрибунці” з використанням нестандартного фізкультурного обладнання яке підготувала керівник фізичного гуртка Єрофєєва А.В. .

Мета: вчити перестрибувати з ноги на ногу,орієнтуватись у просторі, закріплювати стрибки на обох ногах,розвивати увагу, гнучкість, силу,швидкість, виховувати інтереси до рухової діяльності

Керівник гуртка Єрофеєєва А.В., розширила знаня педагогів про різні здоров`язбережувальні технології та особливості їх використання в умовах ЗДО, збагачення ефективними методами і прийомами щодо зміцнення фізичного й технічного здоров`я дітей, удосконалення професійної майстерності педагогів.

Вихователь Клименко Т. М., підготувала консультацію для молодих вихователів на тему: “Розвиток потенціалу рухливої гри у становленні довільної поведінки дошкільника”

Робота ММK була плідною, учасники дізналися багато цікавого. Викоростання нетрадиційних форм роботи під час зустрічей дали змогу педагогам проявити свою творчість, стати активними учасниками. При обговоренні питань вихователі висловлювали свої думки, ділились власним досвідом роботи.







                                              Річний звіт ММК з дошкільної освіти

                                                               2019/2020 н.р.

На початку навчального року 2019/2020 міжшкільне методичне обєднання  дошкільної освіти працює над темою:

              '' Гра як провідна діяльність та форма організації життя дошкільників ''

 

Головною метою роботи методичного об'єднання є:

 

- забезпечувати розвиток вільної самостійної ігрової діяльності дітей;                                          - формувати стійкий інтерес до пізнання навколишнього світу і себе в ньому;                                - залучати дітей до участі в різних видах ігор (творчі – сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, театралізовані; ігри з правилами – дидактичні, рухливі, інтелектуальні; народні), навчати розрізняти їх за змістом, характерними особливостями;                                                                    - сприяти виникненню в грі дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами; спонукати до обміну думками, оцінювання себе й інших, висловлювання власних суджень стосовно перебігу й підсумків гри;                                                                             - формувати навички спільних дій між дітьми, уміння домовлятися про задум, підбирати іграшки й атрибути, розподіляти ролі, узгоджувати дії, разом приймати рішення, діяти при потребі як команда та ін.;                                                                                                                                 - розвивати пізнавальні психічні процеси ( творчу уяву, сприймання, пам’ять, увагу, мислення), заохочувати до активного мовленнєвого спілкування;                                                              - стимулювати розвиток творчих здібностей, розвивати самостійність, ініціативність, організованість, заохочувати до імпровізації;                                                                                        - виховувати моральні якості особистості (доброту, чуйність, товариськість, взаємодопомогу, толерантність, чесність, справедливість) та вольові риси характеру (наполегливість, цілеспрямованість, відповідальність) тощо.                                                                                  Завдання методичного об'єднання:                                                                                                         - удосконалення педагогічної майстерності: постійний обмін досвідом, розвиток творчої ініціативи вихователів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;

- приділити особливу увагу організації та проведення сюжетно-рольових  та режисерських ігор;                                                                                                                                                         - поповнити методичні  доробки вихователів                                                                                       -  активізувати контрольно-аналітичну діяльність, щодо роботи вихователів за їхньою самоосвітою;                                                                                                                                   Пріоритетні напрямки в роботі методичного об'єднання:                                                                                                            - створення сприятливих умов для розвитку та саморозвитку кожної особистості;

- розвивати  партнерські відносини з батьками, як основну для досягнення взаємних цілей у вихованні гармонійної особливості дошкільника. - Формування у дітей дошкільного віку навички спілкування і взаємодії з іншими дітьми та дорослими у процесі ігрової діяльності.                                                                                                 -продовжувати забезпечення умов для використання інформаційно-комп'ютерних технологій під час освітнього процесу, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів.                                                                                                                          

Протягом 2019-2020 н. р. були проведенні 4 засідання ММК об'єднання:                                            - на яких був постійний обмін досвідом, розвиток  творчої  ініціативи педагогів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;                                                                                              - проведенні відкриті заняття з математики: '' Будиночок для лисички ''  з  використанням   паличок  Кюізенера та відкрите заняття з фізкультури:'' Стрибунці '' з  використанням нестандартного фізкультурного обладнання;                                                                                                              - проведені групові консультації  "Палички Кюізенера". і  "Розвиток потенціалу рухливої  гри  у становленні довільної поведінки дошкільника";

- проведений показ та презентація дидактичних ігор з участю вихователів, власний досвід;

- проведення тренінгу для педагогів '' Робота з дітьми з особливими освітніми потребами '';

- проведення міні-тренінгу  '' Розвиток творчості педагогів '';

- обговорення  набутого досвіду впродовж року. ''Інтеграція  дитини з особливими і освітніми потребами в колективі однолітків '', '' Використання природних матеріалів для розвитку  дрібної моторики дитини '';

07 травня 2020 року, засідання було проведено дистанційно, через програму ZOOM for Intune, де педагоги продовжували обговорення:

- соціалізації дітей в інклюзивних групах,

- дрібна моторика дітей 3-х років, через природні матеріали (пісок, квасоля, каміня ..);

- робота логопеда з дітьми ООП, вади дітей, методичний підхід через гру;

- провели міні тренінг «Творчість вихователя».

Головні зусилля ММК об'єднання зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги вихователям у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють оптимізації виховного процесу.

В роботі з дітьми велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного розвитку. З метою покращення якості освітнього процесу, вихователі звертали увагу на вікові та психологічні особливості кожної дитини. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку , вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.

 

 

            Керівник ММК:                             Тетяна КЛИМЕНКО

 

                                                                            

 

                                                                                                      

 

 







Немає коментарів:

Дописати коментар